maanantai 10. elokuuta 2015

Vihdoin pari Ruuta ja Vili Vilperiä

Rakas blogipäiväkirja.. Mistä alottaisin. Okei nyt on tasan viikko työtä takana ja viihdyn täällä paremmin kuin hyvin! Perhe tuntuu jo kuin omalta perheeltä ja niille voi avautua jos mieli on maassa (ei oo vielä ollut mutta tiedän että jos olisi niin ei tarvis sulkeutua). Hetki hetkeltä tänne jääminen tuntuu mukavammalta kuin Suomen syksyyn astuminen. Tai Suomeen astuminen ylipäänsä. Enkä ole sitä syksyä näkemässä toivottavasti ennen vuotta 2016!



 


Mun ruoanlaittotaito täällä on ottanut askeleen taaksepäin. Siis täällä kaikki ruoat tehdään slow cookerilla ja jotenkin en ole vielä tajunnut sitä täysin. Tänään yritin ruskistaa lihaa siinä; lämmitin öljyn ja kun kuvittelin sen olevan lämmin 5min lämmityksen jälkeen, lisäsin lihat. Kun lihan kosketus pannuun ei tuottanut toivottua "tssss"-ääntä, alkoi sähellys kohti valmista currya. Sain kuitenkin sen näyttämään oikealle joten toivotaan että illalla tulee hyvää palautetta! ..ja oli kuulemma hyvää! Tein myös pari päivää sitten sitruunajuustokakkua ja sen ohjeen mukaan piti laittaa 200g tuoretta sitruunamehua joten puristin sen mehun suoraan sitruunoista ja ai vitsit että tulikin sitruunaista. Siis niin sitruunaista että toinen silmä meni kiinni syödessä ja puolet kakusta lensi sioille koska ei kukaan halua että kakku on enemmän hapan kuin makia.



Pääsen joka tiistai pelaamaan jalkapalloa lasten kanssa liikuntatunnille. On huippua pelata noin kahdenkymmenen 8-12-vuotiaan lapsen ja niiden vanhempien kanssa. Välillä jotain erilaista pyykkikasojen, tiskivuorten ja luutujen sijaan. 


Shoppailu on täällä maailman ihaninta kun vaatteet ja korut ja laatulaukut on niin halpoja! Oon tosin vasta ostanut hupparin ja neuleen kun jätin vanhat vahingossa Suomeen ja täällä on todella kylmä iltaisin! Ostin myös aussishortsit miesten alusvaateosastolta ja niistä tuli kyllä lempparit imediately! Kävin myös tapaamassa Suomityttöjä Brisbanessa ja oli todella hassua puhua pitkiä lauseita suomeksi kun on tottunut selittään kaiken enkuks. Huomaan välillä ajattelevanikin englanniks ja esim nyt kun kirjoittaa suomea huomaa eron enkun ja suomenkielisen ajattelun väliltä.





Käytiin tyttöjen kanssa Loneparkissa, eli South Bankin Koalapuistossa ja olin ihan haltioissani siitä koalien ja kenguruiden määrästä. Siellä oli myös vesinokkaeläimiä ja vompatteja ja dingoja ja kaikki oli kuin suoraan Vili Vilperi-ohjelmasta!







Käppäiltiin farmin tyttöjen ja perheen vanhimman pojan kanssa erästä vuorta varmaan miljoona porrasta alaspäin, oletuksena että kohta nähdään hieno vesiputous! Alas päästyä tajuttiin että nyt onkin talvi eikä vettä ole hirveästi joten vesiputouksessa oli puolet siitä vedestä mitä googlen kuvissa nähtiin. Mutta päästiinpähän patikoimaan hyvässä säässä! Eikä yhtään hämppistä tai käärmettä yllättänyt.


Jotenkin tää mun kirjoitus ei mee yhtään aikajärjestyksessä mutta samapa tuo! Käytiin farmitytön kanssa viettään vähän laatuaikaa kahden kesken Sunshine Coastilla ja ruoka oli hyvää, kalja oli mun yllätykseksi hyvää, hiekka oli valkoista ja meri vaaleansininen. Eräs surffipoika lupasi opettaa minut aalloille kun ilmat lämpenee. Maltan tuskin odottaa!


Loppuun laitan randomkuvia koska en jaksa kirjoittaa mutta kuvat kertoo tunnelmista varmaan enemmän kuin osaisin kuvaillakkaan.. Oon tänään siis tehnyt 8-19 täyden päivän ja ajatus kulkee hitaasti. Seuraavassa postauksessa lupaan olla vähän järjestelmällisempi!

-Pikku yönuotiot ja vaahtokarkit suklaakeksien välissä..

-pikku eksymiset moottoriteillä ja tää tapahtuu melkein aina kun joudun ajamaan uuteen paikkaan koska mulla ei toimi netti puhelimessa vieläkään ja mun pikkukartturit muistaa kääntymiset kun ollaan kolmen kaistan verran väärällä puolella iltaruuhkassa.. (Tän kuvan otti Sam, en minä, eli en aja ja kuvaa..)

-mun ihana Matilda joka ei ihastunut kun hain sen ratsastustuntia varten..

Opin myös juustokakun teon yhteydessä kastroimaan possut. Autuaan tietämättömänä lupauduin auttamaan kun kuulin vaan että "pikkupossuja pitäis pitää paikallaan". Yhtäkkiä tajusin että possu nukutetaan mun syliin ja siltä operoidaan kaksi hammasta ja lisääntymiskyky..

Mutta se siitä! Loppuun vielä pari mua inspiroivaa kuvaa. Hykertelen mielessäni! Hyvää yötä 😘



Ps. Olen kuullut monen sanovan että olen onnekas kun olen päässyt tänne ja kuinka kateelliseksi teen heidät. Mutta juttuhan menee silleen, että jos sinä jotakin haluat todella paljon tai sulla on unelmia tai intohimoja, niin ne jutut on toteutettavissa jos ne on realistisia. Matkustaminen Australiaan on realistista koska lentokoneet lentää, säästöpossut tykkää pienistäkin säästöistä kuussa ja koska ihminen ei ole koskaan liian sidottu pysymään paikoillaan. Okei, lapsi saattaa jo hidastaa asiaa mutta parisuhteet kestää jos on kestääkseen, ei se Suomi ja kumppani mihinkään ole sieltä menossa. Tai jos kumppani meneekin niin ainakin olet vapaa lintu ja Australian jälkeen voit hypätä vaikka Afrikkaan jos mieli tekee. Minä elän nämä hetket tätä unelmaa nyt jotta voin toteuttaa muut unelmat myöhemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti